Ile kosztuje wykonanie sitodruku?
28 września 2022Co to jest sublimacja? Kiedy się opłaca?
9 listopada 2022Niewiele osób zdaje sobie sprawę, jak ważną rolę odgrywają metki na ubraniach. Mogą one bowiem pełnić funkcję ozdobną, być znakiem rozpoznawczym danej marki lub po prostu dostarczać szeregu istotnych informacji o odzieży i zasadach jej pielęgnacji (praniu, czyszczeniu, składzie itd.). Metki można zamówić w każdej chwili, by odpowiednio oznakować swoje ubranie. W jaki sposób to zrobić i na co zwracać uwagę?
Oznakowanie odzieży firmowej
Znaczenie metek na ubraniach jest naprawdę duże. Przede wszystkim metkowanie ubrań pozwala użytkownikom rozróżniać marki produktów, co jest niezwykle istotne podczas prowadzenia kampanii reklamowych. Metki informują również o składzie produktu i o tym, jak postępować zgodnie z jego przeznaczeniem.
Oznaczanie metek na ubraniach to z pozoru mało istotna kwestia, ale w praktyce jest to swoista mikrowizytówka firmy. Dlatego też umieszcza się na niej logo producenta, które daje konsumentowi pewność, że kupił produkt oryginalny. Firmy decydują się tutaj na dwa rozwiązania: albo wybierają metki z termonadrukiem, albo z tzw. hot-stampingiem. Co więcej, metki mogą przybierać dość elegancką formę — są wówczas eksponowane na zewnętrznej stronie odzieży.
Znakowanie odzieży, reklama drukowana
W szeroko pojętym marketingu oraz w działaniach PR-owych nawet najmniejsze rzeczy mogą mieć wpływ na postrzeganie marki. Oznaczenie z metek to część spersonalizowanego procesu, który docelowo ma zakodować w pamięci klientów nazwę lub logo firmy. Warto w tym celu skorzystać z usług specjalistów, którzy są w stanie dopasować metki do konkretnej odzieży.
Dobrym przykładem są tzw. metki żakardowe, które dzięki zastosowaniu wyjątkowej techniki słyną z trwałości i elegancji. To właśnie ten rodzaj metek najczęściej spotykany jest na ubraniach wysokiej jakości. Klienci chwalą tutaj przede wszystkim świetne odwzorowanie nawet najmniejszych elementów — w tym, chociażby logotypu czy nazwy danej firmy. Metki żakardowe mogą zostać wszyte w kark lub w dole odzieży, a nawet na rękawach.
Oznaczanie metek odzieżowych
Nie jest tajemnicą, że oznaczenie metek wiąże się z wyborem odpowiedniej techniki. Sporą popularnością cieszą się m.in. metki termotransferowe, które wgrzewa się w odzież, wykorzystując wysoką temperaturę. W rezultacie metka staje się niezwykle trwała i delikatna, przez co nie wpływa ona negatywnie na komfort noszenia odzieży. Metki termotransferowe świetnie odwzorowują detale logotypu czy nazwy marki, a także są dość opłacalne przy zamawianiu wyższych nakładów. Warto wiedzieć, że na cenę końcową wpływa też sama wielkość metki, a także liczba zastosowanych kolorów.
Oznaczanie metek ubrań można też wykonać metodą sublimacji. W tym wypadku stosuje się skomplikowany proces chemiczny, który pozwala trwale wniknąć do struktury metki. Największymi zaletami tego rozwiązania są realistyczne odwzorowanie kolorów i wytrzymałość granicząca z pojęciem niezniszczalności. Metoda sublimacji jest jednak stosunkowo droższa od pozostałych.
Często też przy znakowaniu odzieży stosuje się metki flexowe. Ich cechą charakterystyczną jest gładkość, przez co nie podrażniają skóry. Warto jednak wiedzieć, że metki flexowe opłacają się wyłącznie przy zamawianiu małych nakładów i że raczej nie stosuje się ich przy tworzeniu skomplikowanych, drobnych elementów.
Podsumowanie
Oznakowanie własnej odzieży to klucz do skutecznego marketingu. Nazwa firmy czy logo firmy zawarte na metce muszą zapaść klientowi w pamięć. Ważna też jest sama treść informacyjna o produkcie — rozmiar, cena, instrukcja prania.