Nadruki cyfrowe na odzieży: nowe trendy i technologie

Na co warto zwrócić uwagę przy zamawianiu nadruków?
Na co warto zwrócić uwagę przy zamawianiu nadruków?
13 lipca 2023
Nadruki na odzieży dziecięcej: bezpieczeństwo i kreatywność
14 września 2023
Na co warto zwrócić uwagę przy zamawianiu nadruków?
Na co warto zwrócić uwagę przy zamawianiu nadruków?
13 lipca 2023
Nadruki na odzieży dziecięcej: bezpieczeństwo i kreatywność
14 września 2023
Nadruki na odzieży to sposób na stworzenie spersonalizowanych ubrań, nośników reklam i strojów sportowych. Poszczególne technologie cyfrowego nadruku grafiki na tkaniny różnią się od siebie m.in. metodą przenoszenia obrazka i rodzajem barwników. Sprawdź, jakie rozwiązania są obecnie na topie w tym sektorze! Jakie są nowości na rynku znakowania ubrań? Efektowny i trwały nadruk na tkaninie to sposób na oznakowanie i spersonalizowanie odzieży reklamowej, firmowej, sportowej lub klubowej. Najciekawsze rodzaje nadruków na tkaninach to innowacyjne rozwiązania, które warto poznać. W jakim kierunku ewoluuje rynek nadruków cyfrowych? Obecnie często wspomina się o farbach produkowanych na bazie wody. Dzięki nim proces znakowania ubrań może mieć znacznie mniejszy wpływ na środowisko naturalne, niż ma to miejsce w przypadku tradycyjnych farb. Kolejnym zauważalnym trendem są oryginalne rodzaje nadruków na odzieży. Bardzo ciekawy efekt daje zastosowanie metalicznego połysku i holo. Można je wykorzystać jako element nadruku lub wykonać z nich napis, zapewniając klientom skuteczną reklamę. Dostępne metody znakowania – krótka charakterystyka Drukarnie cyfrowe oferujące swoim klientom bogaty wachlarz usług związanych ze znakowaniem odzieży. Klienci szukają odpowiedzi na pytanie, jak wykonać nadruk na tkaninie. Poniżej krótko opisujemy najpopularniejsze z nich: • sitodruk – nadaje się do bawełny i poliestru. Idealny w przypadku dużych grafik oraz w przypadku dekoracji trudno dostępnych miejsc. W sitodruku używa się farb na bazie wody i plastizolowych; • termotransfer – dla tkanin bawełnianych i poliestrowych. Grafika nanoszona jest na materiał za pomocą termicznego wgrzewania; • folia flex – idealna do znakowania odzieży prostymi, kolorowymi nadrukami. Dostępne są różne barwy, również złota, srebrna, brokat, mat, neon, odblask. W tej technologii nie wykonuje się przejść tonalnych; • folia flock – ciekawy efekt meszku sprawia, że tej metody nie da się pomylić z żadną inną. Działa na materiałach bawełnianych i sztucznych włóknach. Nadaje się do wykonywania jednobarwnych, prostych nadruków; • nadruk cyfrowy DTG – doskonały do bawełny, poliestrów i innych materiałów. Cechuje się dobrym odwzorowaniem kolorów, niskim kosztem wydruku i wysoką trwałością; • sublimacja – metoda stosowana do znakowania odzieży poliestrowej. Najlepiej sprawdza się na jasnych tkaninach. Wnika w strukturę włókien, dzięki czemu ubranie nie traci swoich właściwości; • druk tuszami lateksowymi – tusze na bazie wody są wgrzewane w tkaninę. Metoda sprawdza się na płótnie i poliestrze. Metodę znakowania należy dobrać do specyfiki zamówienia – rodzaju odzieży, tkaniny i samej grafiki. Najczęściej wybierane metody znakowania odzieży Nowoczesne technologie nadruku cyfrowego cieszą się rosnącą popularnością wśród organizatorów wyjazdów, właścicieli klubów sportowych, firm, pracowników reklamy itd. Jak zrobić nadruk na tkaninie, który sprosta wymaganiom klienta? Folia flex jest chętnie wybierana przez użytkowników, którym zależy na wyjątkowym kolorze nadruku – złotym, srebrnym, neonowym lub brokatowym. W produkcji personalizowanej odzieży sportowej prym wiedzie sublimacja. Nie zaburza właściwości włókna poliestrowego – tkanina przepuszcza powietrze i pozwala skórze oddychać. Poprawa jakości grafiki oraz ograniczenie wpływu na środowisko naturalne to najważniejsze kwestie dla rynku nadruków cyfrowych. Dlatego w drukarniach cyfrowych najczęściej wykonuje się znakowanie odzieży za pomocą folii flex i flock, termotransferu oraz tuszami lateksowymi.

Nadruki na odzieży to sposób na stworzenie spersonalizowanych ubrań, nośników reklam i strojów sportowych. Poszczególne technologie cyfrowego nadruku grafiki na tkaniny różnią się od siebie m.in. metodą przenoszenia obrazka i rodzajem barwników. Sprawdź, jakie rozwiązania są obecnie na topie w tym sektorze!

Jakie są nowości na rynku znakowania ubrań?

Efektowny i trwały nadruk na tkaninie to sposób na oznakowanie i spersonalizowanie odzieży reklamowej, firmowej, sportowej lub klubowej. Najciekawsze rodzaje nadruków na tkaninach to innowacyjne rozwiązania, które warto poznać. W jakim kierunku ewoluuje rynek nadruków cyfrowych? Obecnie często wspomina się o farbach produkowanych na bazie wody. Dzięki nim proces znakowania ubrań może mieć znacznie mniejszy wpływ na środowisko naturalne, niż ma to miejsce w przypadku tradycyjnych farb.

Kolejnym zauważalnym trendem są oryginalne rodzaje nadruków na odzieży. Bardzo ciekawy efekt daje zastosowanie metalicznego połysku i holo. Można je wykorzystać jako element nadruku lub wykonać z nich napis, zapewniając klientom skuteczną reklamę.

Dostępne metody znakowania – krótka charakterystyka

Drukarnie cyfrowe oferujące swoim klientom bogaty wachlarz usług związanych ze znakowaniem odzieży. Klienci szukają odpowiedzi na pytanie, jak wykonać nadruk na tkaninie. Poniżej krótko opisujemy najpopularniejsze z nich:

  • sitodruk – nadaje się do bawełny i poliestru. Idealny w przypadku dużych grafik oraz w przypadku dekoracji trudno dostępnych miejsc. W sitodruku używa się farb na bazie wody i plastizolowych;
  • termotransfer – dla tkanin bawełnianych i poliestrowych. Grafika nanoszona jest na materiał za pomocą termicznego wgrzewania;
  • folia flex – idealna do znakowania odzieży prostymi, kolorowymi nadrukami. Dostępne są różne barwy, również złota, srebrna, brokat, mat, neon, odblask. W tej technologii nie wykonuje się przejść tonalnych;
  • folia flock – ciekawy efekt meszku sprawia, że tej metody nie da się pomylić z żadną inną. Działa na materiałach bawełnianych i sztucznych włóknach. Nadaje się do wykonywania jednobarwnych, prostych nadruków;
  • nadruk cyfrowy DTG – doskonały do bawełny, poliestrów i innych materiałów. Cechuje się dobrym odwzorowaniem kolorów, niskim kosztem wydruku i wysoką trwałością;
  • sublimacja – metoda stosowana do znakowania odzieży poliestrowej. Najlepiej sprawdza się na jasnych tkaninach. Wnika w strukturę włókien, dzięki czemu ubranie nie traci swoich właściwości;
  • druk tuszami lateksowymi – tusze na bazie wody są wgrzewane w tkaninę. Metoda sprawdza się na płótnie i poliestrze.

Metodę znakowania należy dobrać do specyfiki zamówienia – rodzaju odzieży, tkaniny i samej grafiki.

Najczęściej wybierane metody znakowania odzieży

Nowoczesne technologie nadruku cyfrowego cieszą się rosnącą popularnością wśród organizatorów wyjazdów, właścicieli klubów sportowych, firm, pracowników reklamy itd. Jak zrobić nadruk na tkaninie, który sprosta wymaganiom klienta?

Folia flex jest chętnie wybierana przez użytkowników, którym zależy na wyjątkowym kolorze nadruku – złotym, srebrnym, neonowym lub brokatowym.

W produkcji personalizowanej odzieży sportowej prym wiedzie sublimacja. Nie zaburza właściwości włókna poliestrowego – tkanina przepuszcza powietrze i pozwala skórze oddychać.

Poprawa jakości grafiki oraz ograniczenie wpływu na środowisko naturalne to najważniejsze kwestie dla rynku nadruków cyfrowych. Dlatego w drukarniach cyfrowych najczęściej wykonuje się znakowanie odzieży za pomocą folii flex i flock, termotransferu oraz tuszami lateksowymi.